Używamy plików cookies w celach statystycznych i do poprawnego funkcjonowania tej strony internetowej. Jeżeli ustawienia Twojej przeglądarki nie blokują plików cookies uznajemy, że wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie. Możesz zmienić zasady korzystania z plików cookies w swojej przeglądarce. Więcej informacji znajduje się w Polityce prywatności.

Akt o usługach cyfrowych

Wytyczne do Aktu o Usługach Cyfrowych (DSA)

Zgodnie z Aktem o Usługach Cyfrowych (ang. Digital Services Act) – tj. Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych) dostawcy usług pośrednich, w tym platformy internetowe, są zobowiązani do spełnienia szeregu obowiązków w zakresie przejrzystości i sprawozdawczości.

Trend Ecommerce sp. z o.o. z siedzibą w Radomiu, ul. Marii Fołtyn 11, 26-600 Radom, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lublin-Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000607888 (dalej jako: „Spółka”) dostarcza platformę internetową https://www.trendforhome.pl/, w której występują usługi wypełniające definicję usług pośrednich wskazanych w wyżej wymienionym Rozporządzeniu. Taką usługą jest funkcja pozwalająca na zamieszczanie przez Klientów opinii o produktach.

ROZDZIAŁ I. Zasady ogólne

1. Punkt kontaktowy dla organów państw członkowskich UE, Komisji Europejskiej i Rady Usług Cyfrowych oraz dla odbiorców usługi znajduje się pod adresem: legal@trendglass.pl. Ten sam punkt kontaktowy może być wykorzystywany przez użytkownika do bezpośredniej i szybkiej komunikacji z administratorem. Komunikacja może odbywać się w języku polskim lub angielskim.

2. Zgodnie z Aktem o Usługach Cyfrowych:

a) „odbiorca usługi” to osoba fizyczna lub prawna, która korzysta z usługi,
w szczególności w celu poszukiwania informacji lub udostępnienia jej;
b) status „zaufanego podmiotu sygnalizującego” jest przyznawany na wniosek dowolnego podmiotu przez koordynatora ds. usług cyfrowych państwa członkowskiego UE, w którym wnioskodawca ma siedzibę, wnioskodawcy, który wykaże, że spełnia warunki określone w Akcie o Usługach Cyfrowych.

ROZDZIAŁ II. Zasady dodania opinii

1. Oceny i recenzji produktów w https://www.trendforhome.pl/ może dokonać każdy, przy czym oceniany produkt powinien zostać uprzednio zakupiony i sprawdzony przez użytkownika wystawiającego opinię.

2. Średnia ocen jest wyliczona na podstawie wszystkich ocen dla danego produktu wystawionych w https://www.trendforhome.pl/.

3. Okno do dodawania ocen lub recenzji znajduje się na karcie produktu, po naciśnięciu przycisku „OCEŃ PRODUKT”.

4. Oceny dokonuje użytkownik poprzez zaznaczenie odpowiedniej liczby od 1 do 5 (gdzie jeden jest najniższą oceną, a pięć najwyższą) oraz napisanie opinii i podpisanie się w wyznaczonym miejscu. Nowa ocena automatycznie zwiększa liczbę ocen produktu na stronie.

5. Opinia powinna dotyczyć produktu, a nie sprzedającego czy też przebiegu transakcji oraz zawierać nie mniej niż 20 znaków.

6. Dodając recenzję o produkcie użytkownik udziela Spółce nieodpłatnej licencji, dzięki której Spółka może korzystać z recenzji w ramach działalności sklepu internetowego, w tym w szczególności przechowywać recenzje w zasobach systemu informatycznego bez ograniczeń czasowych. Spółka jest również uprawniona do trwałego lub czasowego zwielokrotniania recenzji dowolną techniką (w tym techniką drukarską lub cyfrową) oraz ich rozpowszechniania, w tym wprowadzenia do obrotu, użyczenia lub najmu ich egzemplarzy, a także publicznego wykonania, wystawienia, wyświetlenia, odtworzenia, nadawania, reemitowania i udostępnienia w miejscu i czasie wybranym przez odbiorców dla celów działalności marketingowej lub produktów prezentowanych w sklepie internetowym.

7. Udzielona Spółce licencja jest niewyłączna i uprawnia do korzystania z recenzji w całości lub we fragmentach.

8. Spółka zobowiązuje się do korzystania z recenzji z poszanowaniem autorskich praw osobistych użytkownika, w tym do podawania autorstwa recenzji.

ROZDZIAŁ III. Zasady ukrywania/blokowania opinii

1. Zamieszczane przez użytkowników recenzje nie powinny naruszać:

a) powszechnie obowiązujących przepisów prawa;
b) praw osób trzecich, w tym praw na dobrach niematerialnych osób trzecich;
c) dóbr osobistych osób trzecich ani zasad współżycia społecznego.

2. Za sprzeczne z zasadami współżycia społecznego Spółka uznaje recenzje niezgodne z charakterem funkcjonalności sklepu internetowego, w którym recenzje zostały zamieszczone – tj. nie merytoryczne lub nie na temat, recenzje naruszające prywatność osób trzecich (w tym ich numery telefonów, adresy e-mail lub inne dane adresowe), a także recenzje służące promocji lub reklamie określonych usług, produktów lub działalności, w tym w postaci linków do innych stron.

3. Za niedozwolone uznaje się opinie, których ocena jest sprzeczna z treścią komentarza.

4. Jeśli opinia narusza powyższe reguły, Spółka uprawniona jest do ukrywania lub blokowania recenzji. Tym samym ukrywaniu lub blokowaniu podlegają recenzje, które:

a) zawierają treści pornograficzne, obsceniczne, nawołujące do szerzenia nienawiści, rasizmu, ksenofobii lub konfliktów między narodami,
b) wprowadzają w błąd,
c) zostały napisane w zamian za wynagrodzenie,
d) zawierają treści reklamowe, marketingowe lub związane z lokowaniem produktu,
e) zawierają linki do stron internetowych,
f) zawierają treści obraźliwe (określenia, które w Słowniku Języka Polskiego PWN mają kwalifikator “wulgarny”, “obraźliwy”, pogardliwy” lub “wyzwisko”),
g) naruszają dobra osobiste innych osób, w tym recenzje, które podważają dobre imię, renomę, zniesławiające, stanowiące czyn nieuczciwej konkurencji,
h) zawierają dane kontaktowe (np. imię i nazwisko, miejsce zamieszkania, numery telefonów, adres e-mail),
i) nie są zgodne z charakterem funkcjonalności strony internetowej oraz nie dotyczą tematycznie wątku, w którym zostały zamieszczone.

5. Spółka nie prowadzi zautomatyzowanej identyfikacji oraz weryfikacji nielegalnych treści. Wszelkie decyzje w tym zakresie są podejmowane po otrzymaniu informacji przez osoby lub podmioty, które posiadają do tego właściwą wiedzę.

6. Po otrzymaniu informacji o nielegalnej treści Spółka uniemożliwi dostęp do niej lub usunie ją. Po otrzymaniu informacji o nielegalnej treści od odbiorcy usługi, Spółka może również:

a) ograniczyć widoczność określonych informacji, usunąć je lub uniemożliwić do nich dostęp,
b) zawiesić lub zakończyć świadczenie usługi w całości lub w części.

7. Informacja o ukryciu i przyczynie ukrycia recenzji, jest każdorazowo wysyłana na adres e- mail (podany w procesie rejestracji) klienta, który zamieścił recenzję.

ROZDZIAŁ IV. Moderowanie treści

1. Spółka zastrzega sobie prawo do moderowania treści odbiorców usługi na interfejsie platformy internetowej wskazanej powyżej, jeżeli naruszają przepisy obowiązującego prawa, postanowienia odpowiednich, mających zastosowanie do usługi, regulaminów lub dobre obyczaje. Moderacja treści może odbywać się w sposób zautomatyzowany lub manualny.

2. Moderacja może polegać na:

a) odmowie publikacji treści,
b) usunięciu treści,
c) uniemożliwieniu dostępu do treści,
d) depozycjonowaniu treści,
e) ograniczeniu lub wyłączeniu monetyzacji treści,
f) zawieszeniu lub zakończeniu świadczenia usługi na rzecz użytkownika,
g) zawieszeniu lub zamknięciu konta użytkownika.

ROZDZIAŁ V. Składanie zgłoszeń i skarg

1. Nielegalne treści można zgłosić mailowo na adres: legal@trendglass.pl. Zgłoszenia takie Spółka potraktuje priorytetowo.
  1. Spółka działa z poszanowaniem praw podstawowych odbiorców oferowanych usług oraz prawa do wolności wypowiedzi i informacji. Zainteresowanym osobom danej usługi przekaże uzasadnienie, dlaczego ograniczenia zostały przez Spółkę zastosowane.

2. Za pośrednictwem e-maila (adres: legal@trendglass.pl) można wnieść skargę na następujące decyzje Spółki:

a) wydane na skutek otrzymanego przez Spółkę zgłoszenia;
b) w sprawie usunięcia informacji lub uniemożliwieniu do nich dostępu lub ograniczeniu widoczności informacji;
c) w sprawie zawieszenia lub zakończenia świadczenia usługi;
d) w sprawie zawieszenia lub zamknięcia konta odbiorcy usługi;
e) w sprawie zawieszenia, zakończenia lub ograniczenia w inny sposób możliwości monetyzacji informacji przekazanych przez odbiorcę usługi.

Skargę można wnieść w terminie 6 miesięcy od otrzymania informacji o decyzji Spółki.

3. Spółka może, po uprzednim ostrzeżeniu i wezwaniu do zaprzestania, zawiesić na czas określony (na rozsądny okres):

a) świadczenie usługi na rzecz jej odbiorcy, który często przekazuje oczywiście nielegalne treści; b) rozpatrywanie zgłoszeń lub skarg przez osoby lub podmioty dokonujące często oczywiście bezzasadnych zgłoszeń lub skarg.
  1. Podejmując powyższe decyzje, Spółka uwzględnia następujące kryteria:
    a) liczbę bezwzględną oczywiście nielegalnych treści lub oczywiście bezzasadnych zgłoszeń lub skarg, które zostały odpowiednio przekazane, dokonane lub wniesione w danym okresie;
    b) względny stosunek takiej liczby do całkowitej liczby informacji lub zgłoszeń odpowiednio przekazanych lub dokonanych w danym okresie;
    c) ciężar nadużywania, w tym charakter nielegalnych treści, i jego konsekwencje;
    d) zamiar odbiorcy usługi, osoby, podmiotu lub skarżącego, jeżeli można go określić.

4. W przypadku otrzymania nakazu w przedmiocie podjęcia działań przeciwko określonej nielegalnej treści lub określonym nielegalnym treściom od uprawnionego organu sądowego lub administracyjnego, Spółka podejmie stosowne działania w nim określone lub udzieli wskazanych informacji. Jeżeli takie działania będą dotyczyć zgłaszającego lub przekazanych przez zgłaszającego treści, Spółka poinformuje zgłaszającego o otrzymaniu takiego nakazu w terminie w nim określonym. Jeżeli takiego terminu nie określono, Spółka poinformuje zgłaszającego najpóźniej w chwili podjęcia wszelkich działaniach podjętych w odpowiedzi na nakaz.

ROZDZIAŁ VI. Postanowienia końcowe

1. Po zauważeniu przez Spółkę jakichkolwiek informacji, sugerujących możliwość popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osób, Spółka niezwłocznie poinformuje odpowiednie organy ścigania lub sądowe państwa członkowskiego lub państw członkowskich zainteresowanych sprawą. Dodatkowo, udostępni wszystkie dostępne informacje w celu skutecznego działania w tej sprawie.

2. Spółka zastrzega sobie prawo do zmiany warunków korzystania z usług w przypadku nieprzestrzegania przez użytkownika niniejszych postanowień oraz prawo do zmiany niniejszego dokumentu.

3. Spółka jest gotowa na współpracę z organami państwowymi w przedmiocie nielegalnych treści.

4. W kwestiach nieuregulowanych niniejszym dokumentem wiążące pozostają przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych) oraz inne przepisy prawa powszechnie obowiązującego.